عمان: از ادامه جنگ واهمه داریم

مشرق نیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 16:44
وزیر خارجه عمان نوشت که این کشور از ادامه جنگ واهمه دارد و آن را موجب بدتر شدن اوضاع می‌داند.

به گزارش مشرق، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که مسقط در تلاش برای عبور امن کشتی‌ها از تنگه هرمز است.

او با تأکید بر اینکه ایران آغاز کننده جنگ نبود، نوشت: «صرف نظر از دیدگاه شما در مورد ایران، این جنگ ساخته و پرداخته آنها نیست. این موضوع در حال حاضر باعث مشکلات اقتصادی گسترده‌ای شده است و من می‌ترسم که اگر جنگ ادامه یابد، اوضاع بسیار بدتر شود. عمان به شدت در تلاش است تا تمهیدات عبور امن از تنگه هرمز را فراهم کند».

در این راستا وزارت خارجه ایران شب گذشته در بیانیه‌ای گفته بود: شناورهای متعلق به ایالات متحده، اسرائیل و کشورهایی که با آن‌ها همکاری دارند، از حق «عبور عادی» برخوردار نخواهند بود و امکان ممانعت از تردد آن‌ها وجود دارد. در مقابل، «کشتی‌های غیرمتخاصم» سایر کشورها، در صورت نداشتن همکاری با اقدامات علیه ایران و رعایت الزامات ایمنی در هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح، می‌توانند از عبور امن در این مسیر برخوردار شوند«.

البوسعیدی روز گذشته نیز در تماس با عباس عراقچی در خصوص آخرین تحولات با او گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه عمان هفته گذشته نیز در مقاله‌ای در نشریه اکونومیست نوشته بود: «دوستان آمریکا باید به این کشور کمک کنند تا خود را از یک جنگ نامشروع نجات دهد».

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.