روسیه: حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نقض منشور سازمان ملل است

عصر ایران یکشنبه 02 فروردین 1405 - 05:41
حملات علیه تاسیسات هسته‌ای ایران توسط آمریکا و اسرائیل، نقض منشور سازمان ملل متحد بوده و خطر یک فاجعه هسته‌ای را به همراه دارد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در پیامی تاکید کرد که حملات علیه تاسیسات هسته‌ای ایران توسط آمریکا و اسرائیل، نقض منشور سازمان ملل متحد بوده و خطر یک فاجعه هسته‌ای را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، اولیانوف در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «آمریکا و اسرائیل به حملات خود علیه تاسیسات هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند. نهادهای سیاست‌گذاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدت‌ها پیش چنین اقدامات بی‌پروا را نقض حقوق بین‌الملل و همچنین نقض منشور سازمان ملل و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانسته‌اند. این اقدامات خطر ایجاد یک فاجعه هسته‌ای را به همراه دارد.»

در پی حملات جنایتکارانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به کشورمان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز، صبح روز شنبه (یکم فروردین ۱۴۰۵)، مورد حمله قرار گرفت.
این اقدام، مغایر با قوانین و تعهدات بین‌المللی، از جمله معاهده NPT و سایر مقررات مرتبط با ایمنی و امنیت هسته‌ای است.

در این راستا، بررسی‌های فنی و تخصصی درباره احتمال انتشار آلودگی مواد پرتوزا، توسط مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور در محدوده این مجتمع انجام شد که با توجه به تمهیدات پیش‌بینی‌شده، برنامه‌ریزی‌های قبلی و داده‌های ثبت‌شده در سامانه‌های پایش، هیچ‌گونه نشت مواد پرتوزا در این مجتمع گزارش نشده است و هیچ خطری ساکنان مناطق اطراف این سایت را تهدید نمی‌کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.