
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سيما، به نقل از پایگاه سوا، گروههای دیپلماتیک اروپایی در قدس و رام الله با صدور بیانیهای مشترک تشدید تنشهای شهرک نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر علیه شهروندان در کرانه باختری را محکوم کردند و بازخواست مرتکبان و حمایت از فلسطینیان را خواستار شدند.
در بیانیه صادره از گروههای اعزامی بلژیک، کانادا، دانمارک، اتحادیه اروپا، ایرلند، فنلاند، فرانسه، لیتوانی، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، انگلیس، سوئد و سوئیس آمده است، اقدامات تروریستی شهرک نشینان و خشم نظامیان رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان را به شدت محکوم میکنیم و از کشته شدن فلسطینیها طی هفتههای گذشته شوکه شدهایم.
این بیانیه تأکید کرد، هدف از خشونتهای شبه نظامیان شهرک نشین تسلط بر سرزمین فلسطین است و ایجاد جو اجباری برای واداشتن شهروندان به ترک خانههایشان باید متوقف شود.
گروههای اعزامی اروپا از مقامات اسرائیل خواست، مرتکبان اعمال خشونت آمیز و کشنده و عاملان یورشها را مجازات کنند و تأکيد کرد، اسرائیل به عنوان عنصر اشغالگر مسئولیت حمایت از فلسطینیان را عهده دارد.