واکنش تریتا پارسی به تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره نفت ایران

خبرآنلاین شنبه 01 فروردین 1405 - 19:01
تحلیلگر سیاسی ایرانی-سوئدی به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در رابطه با تحریم نفتی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، «تریتا پارسی» بنیانگذار و نایب رئیس مؤسسه کوئینسی برای کشورداری مسئولانه در واکنش به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در به اصطلاح لغو بخشی از تحریم‌ نفتی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ایران سال‌ها تلاش کرد تا از طریق دیپلماسی تحریم‌ها را لغو کند اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.

بنا بر روایت ایسنا، وی در پیام خود با اشاره به اظهارات اخیر «اسکات بسنت» وزیر خزانه‌داری آمریکا در این رابطه تصریح کرد: ایران سال ها تلاش کرد از طریق دیپلماسی به تحریم‌ها خاتمه دهد اما نشد، در سه هفته جنگ، ایالات متحده بدون اینکه تهران حتی درخواستی کرده باشد، پیشنهاد لغو تحریم‌ها را به ایران داده است.

سخنگوی وزارت نفت ایران نیز در پاسخ به اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا، آن را بازی روانی توصیف کرد و گفت: در حال حاضر اساسا ایران نفت خام مانده بر روی آب و مازاد جهت عرضه در سایر بازارهای بین‌المللی ندارد.

او تاکید کرد: اظهارنظر وزیر خزانه‌داری آمریکا صرفا با هدف امیدواری دادن به خریداران و کنترل روانی بازار است.

۳۱۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.