به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در گفتوگو با شبکه تلویزیونی انگلیس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به دنبال جنگ نبوده و هدف اصلی آن جلوگیری از تشدید بحران است، اما در صورت ادامه تجاوز، دفاع از کشور یک اصل قطعی است.
آقای موسوی با بیان اینکه حملات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی صورت گرفت که مذاکرات در جریان بود و همین مسئله اعتماد لازم برای پیشبرد دیپلماسی را از بین برد، اعلام کرد: تهران هیچ خصومتی با همسایگان خود ندارد و روابط با کشورهای منطقه بر اساس احترام متقابل دنبال میشود.
وی افزود: تنگه هرمز برای همه کشتیها باز است، به جز کشتیهایی که در حال کمک به دشمنان ایران هستند.
سفیر ایران در انگلیس همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ترجیح میدهد وارد درگیری با انگلیس، چه در تنگه هرمز و چه در هر نقطه دیگری، نشود، اما اگر انگلیس در کنار متجاوزان، اقداماتی علیه منافع ایران انجام دهد، تهران در چارچوب حق دفاع مشروع واکنش نشان خواهد داد.