هشدار ایران به انگلیس درباره عواقب شرکت در جنگ

صدا و سیما چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 09:17
جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس درباره عواقب مشارکت در جنگ علیه ایران، هشدار داد.

هشدار ایران به انگلیس درباره عواقب شرکت در جنگ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی انگلیس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به دنبال جنگ نبوده و هدف اصلی آن جلوگیری از تشدید بحران است، اما در صورت ادامه تجاوز، دفاع از کشور یک اصل قطعی است.

آقای موسوی با بیان اینکه حملات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی صورت گرفت که مذاکرات در جریان بود و همین مسئله اعتماد لازم برای پیشبرد دیپلماسی را از بین برد، اعلام کرد: تهران هیچ خصومتی با همسایگان خود ندارد و روابط با کشور‌های منطقه بر اساس احترام متقابل دنبال می‌شود.

وی افزود: تنگه هرمز برای همه کشتی‌ها باز است، به جز کشتی‌هایی که در حال کمک به دشمنان ایران هستند.

سفیر ایران در انگلیس همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ترجیح می‌دهد وارد درگیری با انگلیس، چه در تنگه هرمز و چه در هر نقطه دیگری، نشود، اما اگر انگلیس در کنار متجاوزان، اقداماتی علیه منافع ایران انجام دهد، تهران در چارچوب حق دفاع مشروع واکنش نشان خواهد داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.