آمریکا تعمدی بودن آتش‌سوزی در ناو فورد را بررسی می‌کند

مشرق نیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 20:35
آتش‌سوزی عمدی در ناو جرالد فورد چنانچه تایید شود یکی از جدی‌ترین تخلفات انضباطی است.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا در حال تحقیق درباره این است که ملوانان حاضر در ناو یو اس اس جرالد فورد به صورت عامدانه اقدام به ایجاد آتش‌سوزی در آن کرده‌اند تا به مأموریت طولانی مدتشان بر روی آب پایان دهند.

امروز رسانه‌های آمریکا گزارش دادند این ناو هواپیمابر ۱۳ میلیارد دلاری به عنوان گران‌قیمت‌ترین شناور جنگی جهان در حال عزیمت به سمت پایگاه دریایی «سودا» برای سوخت‌گیری، عملیات تعمیر و انجام تحقیقات رسمی در خصوص سانحه آتش‌سوزی است.

آتش‌سوزی که در روز ۱۲ مارس رخ داد باعث اسیب به بخش‌هایی از این کشتی شده و بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای این ناوهواپیمابر را بدون تجهیزات مناسب برای خواب گذاشته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده قرار است در تحقیقات در خصوص سانحه اتش‌سوزی احتمال کارشکنی مستقیم خدمه ناو مورد بررسی قرار بگیرد.

ناو جرالد فورد از ژوئن ۲۰۲۵ در مأموریت بوده و پیش از این رسانه‌ها گزارش های متعددی از خستگی و فرسودگی خدمه‌اش به دلیل طولانی شدن ماموریت انها در دریا منتشر کرده بودند.

نیویورک‌تایمز نوشته مأموریت خدمه کشتی قرار بود ماه‌ها پیش به پایان برسد اما در پی تشدید تنش‌ها با ایران این مأموریت تمدید شد.

چنانچه تحقیقات نشان دهند که این آتش‌سوزی عمدی بوده این یکی از جدی‌ترین تخلفات در نیروی دریایی آمریکا خواهد بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.