
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انجمن ژئومکانیک نفت ایران در بیانیهای اعلام کرد:
إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بِالجَنَّة التی کُنتُمْ تُوعَدُونَ
مردم غیور ایران؛
در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید نوروز، جهان شاهد حمله رژیم تروریست آمریکا و رژیم کودککش صهیونیستی به ایران است. همانگونه که در جنگ ۱۲ روزه مشخص شد، مردم بزرگوار و شریف ایران با ۷ هزار سال تمدن، همواره در سختیها و مصائب پیش آمده، مقاومت و عزت و آزادگی خود را در برابر دشمنان، حفظ کردهاند. شهادت حضرت آیتالله سید علی حسینی خامنهای، رهبر بزرگوار انقلاب، هموطنان عزیز، کودکان و معلمان بیگناه مدرسه میناب و پدران و مادران آنان، دلاورمردان نیروی دریایی بهخصوص کارکنان ناو دنا که بدون سلاح و دور از محدوده جنگی، میهمان نیروی دریایی هند بودند و فرماندهان و غیورمردان نیروهای مسلح را تسلیت و انتخاب حضرت آیتالله سید مجتبی حسینی خامنهای از طرف مجلس خبرگان رهبری را تبریک عرض میکنیم. ضمن اعلام بیعت با رهبری در سایه عنایت الهی و همدلی مردم و مسئولان، شاهد آیندهای درخشان برای ایران خواهیم بود.
آمریکای استعمارگر برای اهداف پلید خود که همان باقیماندن به عنوان یگانه ابرقدرت در قرن حاضر و پوشاندن فسادهای ساختاری اجتماعی و اخلاقی است، به همراه نوچه منطقهای خود، رژیم اشغالگر اسرائیل به میهن عزیزمان حمله کردهاند تا بر منابع انرژی دست یابند و از این راه، تسلط خود بر جهان را برای دهههای آینده تضمین کنند. ربودن رئیسجمهور ونزوئلا و حمله به ایران برای تسلط به منابع انرژی و ثروت عظیم این سرزمینها است. ضمن محکوم کردن این حملهها خواستار ایستادگی کامل نیروهای مسلح تا ایجاد وضعی هستیم که دشمن، دست از خیال خام خود برای سلطه بر ایران بردارد.
آمریکا در ابتدا با تحریمهای سنگین اقتصادی، سعی در فلج کردن کشورها میکند. تحریمها اوضاع اقتصادی را برای مردم، سخت و زمینه فسادهای اقتصادی را ایجاد میکند. سپس با تبلیغات دروغین برای حمایت از مردم با وعده آزادی و دموکراسی (مردمسالاری) به کشورها حمله میکند. دخالت نظامی آمریکا در کشورهایی مانند ویتنام، افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و ونزوئلا به غیر از خونریزی و چپاول سرمایه کشورها، دستاورد دیگری نداشته است.
آمریکا به دنبال برتری جهانی است و در این راه از همه ابزارها، از جمله فریب افکار عمومی استفاده میکند. در جنگ نیز هنگامی که در میدان نبرد نظامی موفق نمیشود، به مناطق غیر نظامی، مانند مراکز درمانی، بیمارستانها، منطقههای مسکونی و اداری، مدرسهها، ورزشگاهها، بانکها، مسجدها، بناهای میراث فرهنگی، آثار تاریخی و همچنین، زیرساختها مانند آبشیرینکنها و مخازن ذخیره نفت، حمله میکند تا نارضایتی عمومی در کشور ایجاد کند، فارغ از اینکه رفتار آنها چه فجایع انسانی و زیستمحیطی ایجاد میکند.
رفتارهای غیر انسانی، غیر اخلاقی و ددمنشانه آنها در برخورد با ایران را محکوم میکنیم و از نیروهای نظامی میخواهیم در دفاع از ایران به همه پایگاههای اطلاعاتی و نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه، حمله و مقابله به مثل کنند تا با شکست امپراطوری اپستین، همه آزادمردان جهان شاد شوند.
دولتهای منطقه، امروز به خوبی میدانند که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به هیچ توافقی پایبند نیستند؛ یا باید مطبع اوامر آنها یا در صورت هرگونه مخالفت، شاهد ترور رهبران یا اشغال کشورهای خود باشند. (ما تراه فی جارک، ستراه فی دارک)
دولتها و ملتهای مسلمان، باید از تجربه چند دهه اخیر عبرت گیرند و با اتخاذ تصمیم درست، راه تسلط آمریکا و اسرائیل را سد کنند. همچنین از همه مجامع جهانی، بهخصوص انجمنهای علمی میخواهیم تا در برابر شرارت قدرتهای استعمارگر، بیتفاوت نباشند و با قلم خویش، جهانیان را روشن کنند.
جنگ، دیر یا زود به پایان میرسد، اما مدیریت دوران پس از جنگ به هیچ عنوان از مدیریت دوران جنگ سادهتر نخواهد بود. از مدیران و مسئولان عالیرتبه درخواست میشود تا برای دوران پس از جنگ، برنامهریزی مناسب انجام دهند و در انجام آن به هیچ وجه کوتاهی نکنند.
با رویکرد توسعهای و انجام اصلاحات اساسی و لازم برای کشور با استفاده از توان همه نخبگان و افراد توانمند در مدیریت و اجرا، وضع اقتصادی و معیشتی مناسب برای مردم و همچنین، بازسازی تخریبها را در کمترین زمان فراهم آورند. رضایت داخلی، محکمترین سد برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان در کشور است.