سی‌ان‌ان فاش کرد؛ تصمیم مهم ایران برای تنگه هرمز | یک منبع ایرانی آگاه گزارش داد که...

همشهری آنلاین سه شنبه 19 اسفند 1404 - 14:25
یک منبع مطلع، از برنامه تهران برای وضع عوارض بر تردد نفتکش‌های متحدان آمریکا در خلیج فارس در پی تسلط ایران بر تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع ایرانی آگاه گزارش داد که ایران در حال نهایی کردن برنامه‌هایی برای اعمال «عوارض امنیتی» در خلیج فارس بر نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری متعلق به کشورهای متحد آمریکا است.

این منبع تأکید کرد که به‌رغم ادعای رئیس‌جمهور آمریکا، تنگه هرمز «بسته» است.

وی افزود «ما کنترل قیمت جهانی نفت را در دست داریم و برای مدت طولانی ایالات متحده باید منتظر اقدامات ما برای کنترل قیمت باشد».

او در اشاره به پیامدهای ناشی از جنگ تحمیلی آمریکا و اسرائیل علیه ایران برای منطقه و جهان گفت «قیمت انرژی بی‌ثبات شده و تا زمانی که ترامپ اعلام شکست کند، به مبارزه ادامه خواهیم داد».

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.