ناو انگلیس از آمدن به غرب آسیا انصراف داد

مشرق نیوز دوشنبه 18 اسفند 1404 - 20:58
ناو هواپیمابر پرنس آو ولز که گفته می‌شد قرار است عازم غرب آسیا شود به قطب شمال می‌رود.‌

به گزارش مشرق، گزارش‌ها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر «اچ‌ام‌اس پرنس آو ولز» یکی از دو ناوگان اصلی نیروی دریایی انگلیس برخلاف گزارش‌های قبلی احتمالاً به جای خاورمیانه راهی قطب شمال خواهد شد تا در رزمایش‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده ناتو شرکت کند.

رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داده این ناو روز شنبه در وضعیت آماده‌باش پیشرفته قرار گرفته بود.

این موضوع باعث گمانه‌زنی‌هایی شد مبنی بر اینکه ممکن است این ناو برای محافظت از پایگاه انگلیس در قبرس در برابر پهپادها و موشک‌های ایرانی، به دریای مدیترانه اعزام شود.

با این حال، منابع دولتی انگلیس اکنون تأکید می‌کنند که این ناو عازم قطب شمال خواهد بود.

گزارش‌های مربوط به اعزام احتمالی این ناو به مدیترانه با واکنش خشمگینانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد.

ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشیال خود نوشت: «ما دیگر به آنها نیازی نداریم» و «ما به افرادی که پس از پیروزی ما به جنگ می‌پیوندند، نیازی نداریم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که انگلیس در حملات اولیه آمریکا به ایران اجازه استفاده از پایگاه‌های خود را نداده بود، اما بعداً استفاده از این پایگاه‌ها را مجاز اعلام کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.