معاون صدراعظم آلمان: در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران شرکت نمی‌کنیم

مشرق نیوز شنبه 16 اسفند 1404 - 19:35
لارس کلینگ‌بایل، معاون صدراعظم آلمان، با اعلام مخالفت قاطع دولت این کشور با پیوستن به جنگ علیه ایران، تأکید کرد که برلین در این جنگ شرکت نخواهد کرد و نسبت به مشروعیت آن تحت قوانین بین‌المللی ابراز تردید جدی کرد.

به گزارش مشرق، آلمان امروز شنبه رسما اعلام کرد که به جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران نخواهد پیوست.

لارس کلینگ‌بایل، معاون صدراعظم آلمان، در مصاحبه با رسانه آلمانی RND تأکید کرد: من بسیار واضح می‌گویم: این جنگ ما نیست. ما در این جنگ شرکت نخواهیم کرد.

او نسبت به خطر بزرگ سقوط هرچه عمیق‌تر به جهانی که در آن دیگر هیچ قانونی حاکم نیست هشدار داد و گفت: ما نمی‌خواهیم در جهانی زندگی کنیم که فقط قانون زورمداران در آن حاکم باشد.

معاون صدراعظم آلمان همچنین گفت که "تردید جدی" نسبت به مشروعیت این جنگ تحت قوانین بین‌المللی دارد.

کلینگ‌بایل به‌وضوح با موضع فردریش مرتس، صدراعظم آلمان، که اعلام کرده بود دولت او با "اهداف آمریکا و اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای و موشکی ایران، تهدید تهران علیه اسرائیل و حمایت آن از تروریسم و گروه‌های نیابتی مشترک است" مخالفت کرد.

تنش‌ها در خاورمیانه از شنبه هفته قبل که آمریکا و اسرائیل حمله گسترده‌ای به ایران آغاز کردند، تشدید شده است. این حملات منجر به کشته شدن افراد غیرنظامی از جمله بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز دختر و مقامات ارشد نظامی شده است.

ایران نیز با حملات گسترده موشکی خود، پایگاه‌ها، تأسیسات دیپلماتیک و پرسنل نظامی آمریکا در سراسر منطقه و همچنین چندین شهر اراضی اشغالی را هدف قرار داده است. حملات همچنان ادامه دارد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.