گفتگوی تلفنی عراقچی با وزرای امور خارجه سریلانکا و هند

صدا و سیما جمعه 15 اسفند 1404 - 13:27
عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزرای امور خارجه سریلانکا و هند در خصوص تحولات منطقه گفتگو تلفنی انجام داد.

گفتگوی تلفنی عراقچی با وزرای امور خارجه سریلانکا و هند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،‌سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌های تلفنی جداگانه، با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند و ویجیتا هرات وزیر امور خارجه سریلانکا در خصوص تحولات منطقه متعاقب تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران و مناسبات دو جانبه گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی و آمریکا طی روز‌های گذشته در تجاوز نظامی علیه ایران، بر مسئولیت همه دولت‌ها و سازمان ملل متحد برای محکوم کردن قاطع اقدامات جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان جنایت آمریکا در هدف قرار دادن ناوچه دنا در آب‌های بین‌المللی و در فاصله دو هزار مایل دور از سواحل ایران و بدون هشدار را به شدت محکوم کرد و بر پیگیری حقوقی و بین‌المللی این جنایت در مراجع بین‌المللی تاکید کرد.

عراقچی همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های سریلانکا در عملیات امداد و نجات ملوانان ناوچه دنا، بر اهمیت حفظ و حراست از کشتی‌های ایرانی و سلامت خدمه آن تأکید کرد.

طرفین بر اهمیت تداوم تماس‌ها و رایزنیی‌ها فیمابین دو کشور تاکید کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.