هشدار وزیر خارجه عراق درباره تبعات تداوم جنگ بر منطقه

خبرگزاری مهر جمعه 15 اسفند 1404 - 07:42
وزیر خارجه عراق در دیدار با مقام آمریکایی درباره خطرات تداوم جنگ و تبعات آن بر امنیت و ثبات در سراسر منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق از جاشوا هریس کاردار سفارت آمریکا در بغداد استقبال کرد.

در این دیدار تحولات جنگ در منطقه و پیامدهای آن بر اوضاع منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه عراق به خطرات تداوم جنگ و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات سراسر منطقه اشاره کرد.

فواد حسین در این دیدار تاکید کرد که دولت عراق به تلاش های مستمر خود برای دور کردن پیامدهای جنگ از عراق و اقدام برای جلوگیری از کشیده شدن به دامنه درگیری در راستای حفظ امنیت و ثبات آن ادامه می دهد.

وی در ادامه نتایج مالی و اقتصادی جنگ و پیامدهای آن بر عراق با توجه به چالش های منطقه را تشریح کرد.

در همین راستا وزیر خارجه عراق بر پایبندی دولت عراق به حفاظت از هیئت های دیپلماتیک فعال در عراق و تضمین امنیت آنها مطابق با توافقات و عرف های بین المللی اشاره کرد.

وزیر خارجه عراق بار دیگر اظهار داشت که اجازه استفاده از خاک عراق برای انجام هرگونه اقدام خصمانه علیه کشورهای همسایه داده نمی شود.

در همین راستا فواد حسین به اظهارات سران اقلیم کردستان عراق در خصوص اینکه مقامات اقلیم به هیچ طرفی اجازه سوء استفاده از خاک آن برای سازماندهی اعمال خشونت بار علیه کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران را نمی دهند، اشاره کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.