چین خواستار ادامه آتش‌بس و دیدار میان ایران و آمریکا شد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 23:04
تهران- ایرنا- وانگ یی وزیرخارجه چین ابراز امیدواری کرد که طرف‌های درگیر در جنگ علیه ایران به ادامه آتش‌بس و ملاقات خود متعهد بمانند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وانگ یی سه‌شنبه شب پس از ریاست بر نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم که طرف‌های مربوطه به ادامه آتش‌بس متعهد بمانند و به دیدار با یکدیگر ادامه دهند تا صلح در چه زودتر به خاورمیانه باز گردد.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه «مسائل دیرینه یک‌شبه حل و فصل نمی‌شوند»، افزود: اما هر گام رو به جلو در مذاکرات امید بیشتری به صلح ایجاد می‌کند و اگر درگیری یک روز زودتر به پایان برسد به معنای تلفات کمتر غیرنظامیان است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی ادعا کرد: یک توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران تنظیم شده و اکنون در انتظار نهایی شدن است و جنبه‌ها و جزییات نهایی توافق در دست بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

«اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که دو طرف در مرحله نهایی‌سازی یادداشت تفاهمی هستند که محور اصلی آن پایان جنگ است. وی تصریح کرد که پایان تعرضات دریایی آمریکا، که واشنگتن از آن با عنوان محاصره دریایی یاد می‌کند، و آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این یادداشت تفاهم است.

این درحالی است که سرلشکر پاسدار علی عبداللهی، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص)، هفته گذشته با هشدار جدی به آمریکا و هم‌پیمانان صهیونیست آن، بر آمادگی بی‌سابقه نیروهای مسلح ایران برای مقابله با هرگونه تهدید تاکید کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.