مقام حزب الله: آمریکا تمام قد از تجاوز اسرائیل به لبنان حمایت می‌کند

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 20:34
تهران-ایرنا-عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان با حمایت کامل و پشتیبانی دولت آمریکا صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، «غالب ابوزینب» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: جمهوری اسلامی ایران از طریق میانجی‌ها به دولت آمریکا پیام داده است که اجرای تهدیدهای رژیم اشغالگر علیه بیروت و ضاحیه، روند مذاکرات را از بین خواهد برد.

وی همچنین اظهار کرد که تحریم‌های اخیر آمریکا، پیامی برای اعمال فشار بر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با هدف وادار کردن او به پذیرش مذاکرات مستقیم است.

ابوزینب افزود: برخی به دولت آمریکا توصیه می‌کنند که با سم پاشی به داخل لبنان، زمینه فتنه انگیزی و جنگ داخلی را ایجاد کند.

عضو شورای سیاسی حزب‌الله تأکید کرد که دولت آمریکا با تمام توان تلاش می‌کند لبنان را از مسیر مذاکرات اسلام‌آباد جدا کند.

وی در ادامه گفت: این تصمیم ایران بوده که لبنان بخشی از هرگونه توافق و روند پایان جنگ باشد.

ابوزینب همچنین تصریح کرد: حزب‌الله از نظر دموکراتیک این حق را دارد که دولت لبنان را از طریق فشار مردمی ساقط کند، اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد که حاکمیت لبنان به هیچ‌وجه توان مخالفت با درخواست‌های آمریکا را ندارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.