حماس: سرکوب و شکنجه زنان اسیر در زندان «دامون» جنایت جنگی است

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:33
جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه زنان اسیر فلسطینی در زندان دامون با آن مواجه هستند، شامل سرکوب و شکنجه‌های فزاینده و وحشیانه است که به عنوان جنایت جنگی تلقی می‌شود و نیازمند اقدام فوری و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی است.

حماس: سرکوب و شکنجه زنان اسیر در زندان «دامون» جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این بیانیه آمده است که شهادت‌های تکان دهنده از این زندان نشان می‌دهد که زنان اسیر مجبور به دراز کشیدن روی زمین، بستن دست‌ها از پشت، تحمل ضرب و شتم، لگدزدن و انواع بدرفتاری شده و همچنین در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند.

حماس تاکید کرد این اقدامات نشان دهنده فقدان ارزش‌های انسانی و اخلاقی در میان مسئولان رژیم صهیونیستی است.

جنبش مذکور خواستار پیگرد و محاکمه سران این رژیم و تلاش برای نجات اسرا از زندان‌های مرگ و شکنجه شد.

حماس افزود: این اقدامات هرگز نخواهد توانست اراده زنان و مردان اسیر فلسطینی را در دستیابی به آزادی درهم بشکند.

مقاومت اسلامی فلسطین در پایان از گروه‌های ملی، نهاد‌های حقوقی و مدنی، جنبش‌های مردمی و تمامی اقشار ملت فلسطین خواست تا با تشدید فعالیت‌های حمایتی، از مسئله اسرا پشتیبانی کرده و برای آزادی کامل آنان تلاش کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.