اعمال مدیریت در تنگه هرمز مطالبه همه مردم است

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 10:52
رئیس کمیسیون عمران مجلس در جریان بازدید از بنادر هرمزگان و تنگه هرمز گفت: قطعا هر محموله‌ای که متعلق به رژیم صهیونیستی باشد، به هیچ عنوان حق عبور نخواهد داشت و کشور‌های متخاصم که علیه ما جنگیده‌اند، تا زمانی که خسارت پرداخت نکنند، امکان عبور از این تنگه را نخواهند داشت.
 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران در جریان بازدید اعضای این کمیسیون از بنادر جنوب کشور و تنگه هرمز  با بیان اینکه مهم‌ترین هدف کمیسیون عمران در سفر به بندرعباس، حضور در تنگه هرمز بوده است، گفت :  کشتی‌هایی که در این منطقه حضور دارند، همگی منتظر دریافت مجوز از جمهوری اسلامی ایران برای عبور از تنگه هرمز هستند. با جرأت می‌گویم ما به سمت سلاح هسته‌ای نرفته‌ایم، اما در اختیار داشتن تنگه هرمز برای ما از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

وی افزود : قطعا هر محموله‌ای که متعلق به رژیم صهیونیستی باشد، به هیچ عنوان حق عبور نخواهد داشت. همچنین کشور‌های متخاصم که علیه ما جنگیده‌اند، تا زمانی که خسارت پرداخت نکنند، امکان عبور از این تنگه را نخواهند داشت.

رضایی کوچی با اشاره به طرح مجلس برای مدیریت تنگه هرمز یادآور شد : هر ترددی که در این منطقه انجام می‌شود، باید بابت هدایت، نظارت و خدمات دریایی، هزینه‌ای به ایران پرداخت کند. درآمد حاصل از این بخش برای کمک به نیرو‌های مسلح و ۷۰ درصد آن برای معیشت مردم در نظر گرفته شده است و حتماً باید به پول ملی ایران، یعنی ریال پرداخت شود.

رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد : تنگه هرمز برای ایران خط قرمز است و تمام ۹۰ میلیون نفر مردم ایران روی این تنگه تعصب دارند و این تنگه همیشه تحت حاکمیت و مدیریت جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.