سید حسن خمینی در تجدید میثاق قوه قضائیه با آرمانهای امام خمینی(س) گفت: انسان اگر در زندگی یک سرمایه داشته باشد، این است که به خدای خودش خوشبین باشد. فقط خوبی این نیست که سر به سجده بگذارید؛ آن هم خوب است. خوبی صبر است. ریشه صبر خوشبینی به خدا است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: وقتی خطرها پدید میآید، صابرین کسانی هستند که در آن لحظات به خدا پناه میآورند و جالب است که در آن لحظات شادی پدید میآید. "خوشبینی به خدا" سرمایه انسان و جوهر صبر است. مکرر از رهبر شهیدمان شنیدم که امام به خدا خوشبین بود.
سید حسن خمینی در ادامه گفت: در چهار ماه گذشته ملت ایران و مسئولین بزرگوارش صبر کردند. ماحصلش را امروز در پیروزی بزرگی که ملت ایران به دست آورده، میبینید.
به گفته وی، روز نهم و دهم اسفند مصیبت از همه جا پدید آمد اما این خوشبینی به خدا باعث پیروزی ما شد.
وی ادامه داد: صبوری در عاشورا ریشه در ناتوانی ندارد، ریشه در اعتماد و خوشبینی به خدا دارد. تعبیر امام مبنی بر اینکه ملتی که شهادت دارد شکست ندارد، به معنای خوشبینی است.
سید حسن خمینی گفت: بزرگترین سرمایه امام به تعبیر رهبر بزرگوارمان، «خوشبینی به خدا» است. در همه حالات به خدا خوشبین بودند. این سرمایه را در دلمان نگه داریم. با این سرمایه پیروز شدیم.