افزایش تدریجی میزان تولید نفت در افغانستان

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 10:22
رئیس روابط اقتصادی وزارت امور خارجه افغانستان از روند رو به افزایش میزان تولید نفت در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل ، « شفیع اعظم » رئیس روابط اقتصادی وزارت امور خارجه افغانستان در گزارشی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد : بر اساس برنامه‌ های جدید، میزان استخراج نفت در افغانستان افزایش خواهد یافت و تلاش‌ها برای کاهش وابستگی به واردات نفت ادامه دارد.

وی تصریح کرد : درحال حاضر 15/7 درصد نفت مورد نیاز بازارهای افغانستان در داخل کشور تولید می شود و قرار است در آینده ای نزدیک 30 درصد نیازهای نفت افغانستان در داخل کشور تولید شود که این نشان دهنده افزایش تدریجی تولید نفت است.

چندی قبل نیز استخراج نفت از 5 حلقه چاه جدید در شمال افغانستان آغاز شد و قرار است استخراج از 7 حلقه چاه دیگر به زودی آغاز شود .

درحال حاضر افغانستان سالانه حدود 3 میلیون تن نفت را از کشورهای همسایه و منطقه وارد می کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.