گورخر ایرانی در نایین زنده گیری و به زیستگاهش منتقل شد

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:06
مامورین حفاظت محیط زیست نایین یک گورخر ایرانی را در پناهگاه عباس آباد زنده گیری و به پارک ملی سیاهکوه منتقل کردند.

گورخر ایرانی در نایین زنده گیری و به زیستگاهش منتقل شد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین، پس از رصد ردپا و مشاهده یک گورخر ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد، با پیگیری‌های مستمر و با همکاری محیط بانان پارک ملی سیاهکوه، موفق به زنده گیری و انتقال این گونه ارزشمند به زیستگاهش در پارک ملی سیاهکوه شدند.

با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت محیط طبیعی و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان، گشت‌های روزانه در مسیر‌های احتمالی ادامه یافت. پس از چند روز، گورخر مجدداً در حوالی منطقه موسوم به تنگل‌ها در پناهگاه حیات وحش عباس آباد مشاهده شد. بررسی‌های بیشتر نشان داد که این گورخر از گونه‌های معرفی شده قبلی پارک ملی سیاهکوه بوده که مسافتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر را طی کرده و به پناهگاه عباس آباد وارد شده است.

نهایتاً، با تلاش محیط بانان واحد محیط بانی بیاضه و پارک ملی سیاهکوه، این گورخر ایرانی به صورت زنده گیری و پس از اطمینان از سلامت، به مسئولین منطقه سیاهکوه تحویل شد.

پناهگاه حیات وحش عباس آباد با وسعت ۳۰۵ هزار هکتار، در مجاورت پارک ملی سیاهکوه واقع شده و در گذشته یکی از زیستگاه‌های مناسب برای این گونه ارزشمند بوده است. این اقدام نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی محیط بانان برای حفاظت از تنوع زیستی و گونه‌های در معرض خطر است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.