رابطه انسان با طبیعت گاهی زیباست، گاهی هم زشت و تلخ میشود. مسابقه عکاسی «طبیعت و انسان» با انتشار تصاویر برنده امسال، جنبههای خوب و بد تعامل ما با محیط زیست را به تصویر میکشد.
به گزارش فرارو، برخی از عکسها ممکن است برای برخی از مخاطبان آزاردهنده باشد، با اینحال داوران با تأیید اهمیت انتشار این تصاویر اعتقاد دارند که دیدن این صحنههای دردناک، به اندازه تماشای زیباییهای شگفتانگیز طبیعت برای افزایش آگاهی عمومی ضروری است.
هدف اصلی این مسابقه، نمایش صادقانه و تأثیرگذار پیامدهای مثبت و منفی دخالت انسان در طبیعت است. این جشنواره با تأمین بستری مناسب برای عکاسان، زوایای بسیار زننده رفتار انسان با حیوانات از جمله شیوههای بحثبرانگیز دامپروری صنعتی را فاش میکند.
در کنار این حقایق تلخ، زیباییهای خیرهکننده حیاتوحش نیز برای نشاندادن شکوه حیوانات مورد تقدیر قرار گرفتهاند. مدیران مسابقه اعلام کردهاند که در سه دسته اصلی رقابت، عکسهای قدرتمندی را انتخاب کردهاند که پیامهای بسیار روشنی برای حفظ محیط زیست دارند.
در این دوره از مسابقات عکاسانی از ۴۹ کشور و منطقه مختلف جهان شرکت کردند. داوران در بخش مجموعه عکسهای موضوعی، عکاسی با نام مستعار human.cruelties را برنده اصلی اعلام کردند.