شهروندان این استان از مواجهه با آفتاب خودداری کنند/ شاخص پرتوهای اشعه ماورا بنفش بالاست

خبرآنلاین سه شنبه 02 تیر 1405 - 19:48
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هشدار داد: شاخص پرتوهای ماوراء بنفش در استان بالاست، حتی الامکان از مواجهه با آفتاب بپرهیزید.

به گزارش خبرآنلاین،قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، با اعلام بالا بودن شدت اشعه ماوراء بنفش خورشید در روزهای جاری و افزایش آن در روزهای آینده اظهار داشت: بنابر اعلام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بر اساس اندازه گیری های دقیق، میزان پرتو فرابنفش در جو استان، از حد عادی بالاتر است و در روزهای آینده نیز بیشتر خواهد شد.

ایرنا در خبری نوشت:مهدیخانی افزود: برخورد مستقیم این اشعه با بدن موجب ایجاد ناراحتی های چشمی، انواع بیماریهای پوستی، سرطان و پیری زود رس می شود،لذا مقتضی است، در ساعاتی از روز که تابش آفتاب مستقیم و شدید است از ساعت ۹صبح تا ۵ بعدازظهر، فعالیت ها در سایه و اماکن بسته انجام شود و از وسایل حفاظتی مانند کلاه، عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب استفاده شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.