
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعید خادمی راهبر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بهزیستی کشور با تشریح سیاستها و راهبردهای این حوزه در سال ۱۴۰۵ گفت: سازمان بهزیستی در سال پیشرو تلاش میکند با تقویت دیپلماسی اجتماعی، گسترش تعاملات بینالمللی و ارتقای روایتگری رسانهای، ظرفیتهایی را برای حمایت از جامعه هدف ایجاد کند.
وی افزود: یکی از محورهای اصلی در سال ۱۴۰۵ توسعه همکاری با نهادها و سازمانهای بینالمللی است و بهزیستی به دنبال آن است که از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، سازمانهای تخصصی جهانی، سفارتخانهها و مجامع بینالمللی برای تقویت برنامههای حمایتی، اجتماعی و توانمندسازی استفاده کند.
خادمی گفت: در شرایط کنونی بهویژه در فضای پساجنگ، جذب حمایتهای مالی، فنی و بشردوستانه برای پاسخگویی بهتر به نیازهای جامعه هدف یکی از اولویتهای جدی حوزه بینالملل سازمان خواهد بود.
راهبر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه دیپلماسی اجتماعی باید به یکی از ابزارهای مؤثر سازمان تبدیل شود، افزود: معرفی ظرفیتها، نیازها و تجربههای موفق سازمان در سطح منطقهای و جهانی میتواند زمینهساز تبادل تجربه، انتقال دانش و جلب همکاریهای مؤثرتر باشد.
وی گفت: در سال ۱۴۰۵ تلاش میکنیم همکاریهای بینالمللی از سطح ارتباطات تشریفاتی عبور کرده و به سمت همکاریهای عملیاتی، پروژهمحور و مسئلهمحور حرکت کند تا نتایج آن در زندگی جامعه هدف سازمان قابل مشاهده باشد.
خادمی با اشاره به برنامهریزی برای توسعه همکاری با نهادهای بینالمللی در حوزه زنان، کودکان، سالمندان، افراد دارای معلولیت و گروههای در معرض آسیب گفت: سیاست سازمان این است که این همکاریها در قالب پروژههای مشخص دارای خروجی و مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه هدف تعریف شود.
وی افزود: بهرهگیری از ظرفیت همکاریهای مشترک برای توانمندسازی اقتصادی، ارتقای خدمات اجتماعی، حمایت از کودکان و خانوادههای آسیبدیده و نیز تقویت مداخلات تخصصی در بحرانها از جمله محورهایی است که در سال آینده با جدیت دنبال میشود.
راهبر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بهزیستی کشور گفت: در کنار این موضوع جلب حمایت برای تأمین بخشی از اقلام، تجهیزات و نیازهای ضروری جامعه هدف نیز از مسیر تعاملات بینالمللی دنبال خواهد شد تا بتوان پاسخ مؤثرتری به نیازهای اقشار آسیبپذیر ارائه کرد.
خادمی افزود: آنچه در سال ۱۴۰۵ دنبال میکنیم عبور از روابط عمومی سنتی و حرکت به سمت روابط عمومی راهبردی و بینالمللگراست. یعنی روابط عمومیای که هم روایتگر خدمت باشد، هم پیشران سرمایه اجتماعی و هم تسهیلگر جذب فرصتها و حمایتهای ملی و بینالمللی برای سازمان.
وی گفت: سازمان بهزیستی با این رویکرد تلاش دارد تصویر واقعی خدمات خود را به جامعه و جهان منعکس کرده و همزمان از همه ظرفیتهای ارتباطی و بینالمللی برای توسعه حمایت از جامعه هدف بهره بگیرد.
راهبر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بهزیستی کشور، یکی دیگر از راهبردهای مهم سال ۱۴۰۵ را حرکت به سمت روایتسازی حرفهای از خدمات سازمان عنوان کرد و افزود: روابط عمومی بهزیستی در سال آینده صرفاً به اطلاعرسانی روزمره محدود نخواهد بود بلکه تلاش میکند با مستندسازی تجربههای میدانی، روایت خدمترسانی را از زبان مددکاران، روانشناسان، خدمتدهندگان، شرکای اجتماعی و حتی خدمتگیرندگان به شکلی اثرگذار به جامعه منتقل کند.
خادمی در همین زمینه از اجرای پویش کنار مردم با شعار وقتی خدمت ادامه دارد خبر داد و گفت: این پویش با هدف جمعآوری روایتهای مستند از استمرار خدمترسانی شبکه بهزیستی در شرایط جنگ و بحران در حال اجراست و تلاش دارد جلوههایی از همراهی، ایثار و مسئولیتپذیری خدمتدهندگان و شرکای اجتماعی سازمان را ثبت و منتشر کند.
وی افزود: این پویش علاوه بر ثبت حافظه سازمانی در روزهای بحران میتواند سرمایه اجتماعی بهزیستی را تقویت کرده و تصویری ملموس از تداوم خدمت در سختترین شرایط به افکار عمومی ارائه دهد.
راهبر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای نوین رسانهای و بازتاب فراملی اقدامات سازمان گفت: در سال ۱۴۰۵ تلاش میکنیم روایت خدمات و تجربههای موفق سازمان نهتنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقهای و بینالمللی نیز بیشتر دیده شود و این امر به تقویت جایگاه اجتماعی و تخصصی بهزیستی کمک خواهد کرد.
خادمی در پایان افزود: رویکرد اصلی ما در سال آینده عبور از روابط عمومی سنتی و حرکت به سمت روابط عمومی راهبردی، مسئلهمحور و بینالمللگراست. روابط عمومیای که هم روایتگر خدمت باشد هم تسهیلگر جذب فرصتها و حمایتهای بیرونی و هم پیشران سرمایه اجتماعی سازمان.