آلمان: ترامپ جنگ علیه ایران را پایان دهد/ تاکید بر مذاکرات با تهران

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:49
معاون صدراعظم آلمان درباره ترامپ گفت: به نظر من، او فکر می‌کند (جنگ) مساله‌ای یکی‌دو روزه است و بعد از آن همه چیز خوب خواهد شد. او اکنون مسئول است که اطمینان دهد جنگ علیه ایران به سرعت پایان خواهد یافت.

لارس کلینگبیل، معاون صدراعظم آلمان، از جنگ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و خواستار پایان فوری آن و مذاکرات جدی با تهران شد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، کلینگبیل جمعه گفت: به نظر من، او فکر می‌کند (جنگ) مساله‌ای یکی‌دو روزه است و بعد از آن همه چیز خوب خواهد شد. او اکنون مسئول است که اطمینان دهد جنگ علیه ایران به سرعت پایان خواهد یافت.

وی همچنین از انتقاد «فریدریش مرتس» صدراعظم آلمان از عملکرد ترامپ در قبال ایران حمایت کرد و افزود: ما به توصیه‌های ترامپ نیازی نداریم. او باید به هرج و مرجی که ایجاد کرده است، نگاه کند. او باید اطمینان دهد که مذاکرات صلح جدی با ایران برگزار می‌شود.

کلینگبیل خاطرنشان کرد: این سخنان را مشخصا با توجه به اظهارات اخیر ترامپ در مورد دولت فدرال و صدراعظم آلمان می‌گویم.

صدراعظم آلمان دوشنبه در انتقاد از واشنگتن گفت که آمریکا راهبردی برای خروج از جنگ با ایران ندارد و ایالات متحده در جریان مذاکرات با تهران «تحقیر» شده است.

ترامپ در واکنش به اظهارات مرتس گفته بود که صدراعظم آلمان «نمی‌داند درباره چه چیزی حرف می‌زند.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.