عراقچی: به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، اشتباه است

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:38
وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت روز ملی خلیج فارس نوشت: به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک «اشتباه بسیار بد» است.

به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، اشتباه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در پیامی به مناسبت روز ملی خلیج فارس نوشت:امروز در ایران «روز ملی خلیج فارس» است؛ روزی که یادآور بیرون راندن پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به دست نیاکان ما، حدود ۴۰۰ سال پیش است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا از نام درست «خلیج فارس» استفاده می‌کند، نه اصطلاح جعلی پنتاگون! اما به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک «اشتباه بسیار بد» است.

عراقچی: به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، اشتباه است

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.