گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با نخست وزیر ژاپن

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:38
مسعود پزشکیان و نخست وزیر ژاپن در گفتگویی تلفنی تحولات منطقه را بررسی کردند.

مسعود پزشکیان در گفتگوی تلفنی که با نخست وزیر ژاپن داشت به بحث و تبادل نظر درباره تحولات منطقه به ویژه مذاکرات صلح با آمریکا پرداخت.

پزشکیان:

اظهارات تحریک آمیز مقام‌های آمریکایی همزمان با محاصره بنادر ایران غیرقابل قبول و مغایر با قوانین و مقررات بین المللی است؛ این اقدامات موجب بغرنج‌تر شدن اوضاع منطقه می‌شود

ما برای تداوم پیگیری روند دیپلماسی به منظور دستیابی به راه حلی عادلانه که متضمن رعایت حقوق ایران و برقراری صلح و آرامش در منطقه گردد ، تاکید داریم و تحقق این امر منوط به توقف رویکرد زیاده‌خواهانه و اقدامات تحریک‌آمیز طرف آمریکایی است

نخست وزیر ژاپن:

 ژاپن معتقد است تداوم گفت وگوها و رایزنی‌ها به کاهش تنش‌ها در سطح منطقه کمک خواهد کرد. 

امیدواریم مذاکرات میان ایران و آمریکا بزودی از سر گرفته شده و در نهایت به دستیابی به توافق نهایی منجر شود

نخست‌وزیر ژاپن با  تشکر از اجازه تردد کشتی ژاپنی از تنگه هرمز، خواستار عبور ایمن سایر کشتی‌های ژاپنی از این آبراه راهبردی شد و بر اهمیت امنیت کشتیرانی در این منطقه  تأکید کرد.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.