پاکستان: کانال‌های دیپلماتیک با ایران و آمریکا همچنان باز هستند

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:35
در حالیکه تحرکات دیپلماتیک در منطقه با هدف مهار تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده ادامه دارد، پاکستان بار دیگر بر نقش فعال خود در مسیر کاهش تنش و تقویت ثبات منطقه‌ای تاکید کرده است.

پاکستان: کانال‌های دیپلماتیک با ایران و آمریکا همچنان باز هستند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ «طاهر اندرابی» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: این کشور همچنان کانال‌های ارتباطی خود را با آمریکا و جمهوری اسلامی ایران باز نگه داشته و از هرگونه تلاش در راستای برقراری آتش بس حمایت می‌کند.

طاهر اندرابی در نشست خبری تصریح کرد: کانال‌های دیپلماتیک با طرف‌های درگیر همچنان فعال است و اسلام‌آباد به ایفای نقش سازنده خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با تاکید بر تعهد اسلام آباد به صلح و ثبات منطقه‌ای گفت: مصمم هستیم از تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها استفاده کند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که برخی کارشناسان و رسانه‌های پاکستانی از تداوم مذاکرات به صورت غیرعلنی و از طریق انتقال پیام با میانجیگری اسلام‌آباد خبر می‌دهند.

به گفته این منابع عدم رسانه‌ای شدن این تلاش‌ها با هدف جلوگیری از ایجاد اختلال در روند‌های دیپلماتیک و افزایش شانس دستیابی به توافق صورت می‌گیرد.

در همین راستا «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته با تأیید ادامه تلاش‌های کشورش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا، بر عزم اسلام‌آباد برای ایفای نقش مؤثر در کاهش تنش‌ها و تقویت ثبات منطقه‌ای تاکید کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.