رایزنی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره تنگه هرمز

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:33
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دیدار وزرای خارجه ایالات متحده و بریتانیا با تمرکز بر مسئله تنگه هرمز خبر داد.

تامی پیگوت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده و ایوت کوپر، وزیر امور خارجه بریتانیا روز چهارشنبه برای بحث در مورد وضعیت تنگه هرمز دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از  اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: مارکو روبیو به مناسبت سفر پادشاه چارلز سوم، پادشاه انگلیس و همسرش کامیلا به ایالات متحده، با ایوت کوپر دیدار کرد.

پیگوت افزود که وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره نیاز فوری به بازگرداندن آزادی دریانوردی در تنگه هرمز گفت‌وگو و رایزنی کردند.

روز دوشنبه، پادشاه چارلز برای یک سفر رسمی وارد ایالات متحده شد. روز سه‌شنبه، او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در دفتر بیضی شکل کاخ سفید دیدار کرد.

سفر پادشاه در بحبوحه انتقاد شدید ترامپ از کر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، و دیگر متحدان ناتو به دلیل عدم حمایت آنها از حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران صورت می‌گیرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.