پاکستان: ریشه بحران خاورمیانه، اشغالگری اسرائیل است

الف چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 14:51
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی ریشه اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه، مساله حل‌نشده فلسطین و ادامه اشغال سرزمین‌های عربی توسط اسرائیل است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عاصم افتخار احمد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: من به شورای امنیت گفتم که ریشه اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه، مساله حل‌نشده فلسطین و ادامه اشغال سرزمین‌های عربی توسط اسرائیل است.

این نشست با حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت و با تمرکز بر بررسی پیامدهای درگیری‌های اخیر در خاورمیانه، وضعیت انسانی در غزه و چشم‌اندازهای دستیابی به آتش‌بس و راه‌حل سیاسی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جاه‌طلبی‌های توسعه‌طلبانه، سرکوب حقوق ملت‌ها و توسل به زور، هیچ‌یک راه‌حل بحران‌های جاری نیستند، افزود: «پایان اشغال، تحقق دولت مستقل فلسطین و اجرای راه‌حل دو دولتی، تنها مسیر دستیابی به صلحی عادلانه، پایدار و فراگیر برای همه کشورهای منطقه به شمار می‌رود.»

نماینده پاکستان در ادامه بر موضع ثابت کشورش تأکید کرد و گفت: اسلام‌آباد همچنان از این هدف حمایت خواهد کرد و بر همبستگی قاطع خود با مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنان پایبند است.

وی همچنین خواستار توجه جامعه جهانی به حل ریشه‌ای بحران فلسطین شد و تأکید کرد که بدون رفع این مسئله، تلاش‌ها برای برقراری ثبات در خاورمیانه با چالش‌های جدی مواجه خواهد بود.

در این نشست، اعضای شورای امنیت همچنین بر ضرورت کاهش تنش‌ها، جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و ازسرگیری روندهای دیپلماتیک برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه تأکید کردند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.