آغاز استخراج نفت از ۵ حلقه چاه جدید در شمال افغانستان

صدا و سیما سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 17:07
وزارت معادن افغانستان از آغاز استخراج نفت از ۵ حلقه چاه جدید در شمال این کشور خبر داد.

آغاز استخراج نفت از ۵ حلقه چاه جدید در شمال افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، وزارت معادن افغانستان اعلام کرده است عملیات استخراج نفت از پنج حلقه چاه تازه حفر شده در منطقه «زمرد سای» در حوزه نفتی «آمو دریا» با حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی کابینه افغانستان آغاز شده است.

«همایون افغان» سخنگوی وزارت معادن افغانستان گفته است که با فعال شدن این چاه‌ها، روزانه حدود ۵۰۰ متر مکعب نفت استخراج خواهد شد.

سخنگوی وزارت معادن افغانستان گفت: در مجموع ۱۲ حلقه چاه در این منطقه حفر شده است که پنج حلقه آن اکنون فعال شده است و با عملیاتی شدن همه ۱۲ حلقه چاه، انتظار می‌رود تولید روزانه نفت به حدود ۱۲۰۰ تن افزایش یابد. قبل از این نیز استخراج نفت از ۲۴ حلقه چاه در حوزه نفتی آمو دریا در استان‌های فاریاب و جوزجان افغانستان انجام می‌شد. بیشتر چاه‌های نفت در استان‌های شمالی افغانستان از جمله سرپل، فاریاب و جوزجان قرار دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.