
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ انور ابراهیم ضمن انتقاد از رویکرد برخی کشورهای غربی در حوزه فناوریهای نوین اظهار داشت: برخی جریانها در غرب، فناوری را نه صرفاً بهعنوان یک بخش اقتصادی، بلکه بهمثابه ابزاری در رقابت برای برتری جهانی تلقی میکنند.
نخستوزیر مالزی همچنین گفت: این جریان تلاش دارد الگوهای خاصی از مدیریت و توسعه فناوری را به سایر کشورها تحمیل کند و در عین حال، نظارت دولتهای منتخب و پاسخگویی را در برابر مردم زیر سؤال میبرد.
وی با تأکید بر اصل حاکمیت ملی در حوزه فناوری گفت: فناوری میتواند از هر نقطهای وارد کشور شود، اما قواعد و چارچوبهای استفاده از آن در داخل کشور باید تعیین شود.