انور قرقاش: ایران بدون سلاح هسته‌ای مانند یک ابرقدرت رفتار می‌کند

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 20:47
مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی گفت: جمهوری اسلامی ایران حتی بدون داشتن سلاح هسته‌ای هم مانند یک ابرقدرت عمل می‌کند.

انور قرقاش: ایران بدون سلاح هسته‌ای مانند یک ابرقدرت رفتار می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از عربی ۲۱، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی امروز در یک نشست خبری در دبی عنوان کرد، ایران حتی بدون سلاح هسته‌ای هم مانند یک ابرقدرت عمل می‌کند؛ حالا تصور کنید سلاح هسته‌ای هم داشته باشد.

وی همچنین عملکرد کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و شورای همکاری در طول جنگ علیه ایران را زیر سوال برد و گفت مواضع این کشور‌ها در برابر حملات ایرانی ضعیف بود.

وی همچنین گفت پس از این جنگ، آسیبی که به روابط با ایران وارد شده، به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

دیروز (یکشنبه)، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات با «مارکو روبیو» همتای آمریکایی درباره تحولات کنونی منطقه بحث و گفت‌و‌گو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی همچنین با نادیده گرفتن تجاوزات آمریکایی- صهیونیستی به ایران، پیآمد‌های حملات موشکی تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا در امارات و تعدادی از کشور‌های منطقه و بازتاب‌های آن بر صلح و امنیت بین‌المللی، زنجیره انرژی، امنیت دریانوردی و ثبات اقتصاد جهانی را بررسی کردند.

وزیران امور خارجه آمریکا و امارات همچنین درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه اعلام آتش‌بس بین ایران و آمریکا، راهکار‌های تحقق صلح و امنیت پایدار در منطقه از طریق پایه‌گذاری اقدام جمعی برای مقابله با چالش‌های کنونی و حمایت از تلاش‌های مربوط به تحقق ثبات و شکوفایی ملت‌های منطقه بحث و گفت‌و‌گو کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.