بیانیه مشترک کشورهای عضو سازمان ملل درباره تنگه هرمز

همشهری آنلاین دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 19:45
گروهی از کشورهای عضو سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک خواستار بازگشایی فوری و بدون مانع تنگه هرمز شدند و بر لزوم حفظ آزادی کشتیرانی در این گذرگاه حیاتی تأکید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «در این بیانیه آمده است که امضاکنندگان، نگرانی عمیق خود را نسبت به هرگونه محدودیت یا تهدید علیه عبور و مرور دریایی اعلام کرده و هرگونه اقدام غیرقانونی در جهت محدود کردن آزادی ناوبری یا اعمال هزینه‌های عبور را رد می‌کنند».

این کشورها همچنین با اشاره به تحولات اخیر، اقدامات آمریکا علیه ایران را عامل ایجاد اختلال در بازارهای جهانی انرژی و زنجیره‌های تأمین دانسته و هشدار داده‌اند که تداوم چنین وضعیتی می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری برای اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد.

در پایان این بیانیه، بر ضرورت کاهش تنش‌ها و بازگشت سریع به شرایط عادی در این گذرگاه استراتژیک تأکید شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.