انفجار بمب در کلمبیا ۲۰ کشته و ۳۶ زخمی برجای گذاشت

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 18:42
تعداد کشته‌های انفجار بمب در کلمبیا به ۲۰ نفر رسید و ۳۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انفجار بمب در کلمبیا ۲۰ کشته و ۳۶ زخمی برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در انفجار روز شنبه در بزرگراه پان‌امریکن در منطقه ناآرام کائوکا در جنوب غربی کلمبیا، اتوبوس‌ها و ون‌ها به شدت آسیب دیده و تکه‌تکه شده‌اند.

اُکتاویو گوزمان، فرماندار منطقه، این بمب‌گذاری را وحشیانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین حمله علیه غیرنظامیان در چند دهه اخیر در این منطقه توصیف کرد و گفت که این انفجار دهانه‌ای به حجم ۲۰۰ متر مکعب ایجاد کرده است. بر اثر نیروی انفجار، چندین خودرو واژگون شده‌اند.

به گفته فرماندار، ۱۵ زن و ۵ مرد، همه بزرگسال، کشته شده‌اند. از میان زخمی‌ها، سه نفر همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. پنج کودک نیز مجروح شده‌اند، اما «از خطر خارج شده‌اند».

سرتیپ هوگو لوپز، فرمانده نظامی، روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که بمب پس از آن منفجر شد که مهاجمان با مسدود کردن جاده با یک اتوبوس و یک وسیله نقلیه دیگر، ترافیک را متوقف کردند. او تأکید کرد: «این یک حمله تروریستی علیه مردم غیرنظامی است.»

روز جمعه نیز یک حمله با بمب به یک پایگاه نظامی در کالی، سومین شهر بزرگ کلمبیا، دو زخمی برجای گذاشت و موجی از حملات را در بخش‌های واله دل کائوکا و کائوکا آغاز کرد. به گفته سرتیپ لوپز، در دو روز گذشته ۲۶ حمله در این دو بخش ثبت شده است.

پدرو سانچز وزیر دفاع کلمبیا روز شنبه گفت که نیرو‌های نظامی و پلیس در این مناطق تقویت شده‌اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.