پاپ لئو بار دیگر از جنگ علیه ایران انتقاد کرد: بی‌گناهان در حال مرگ هستند

خبرآنلاین جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 14:09
پاپ لئو چهاردهم رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سفر خود به قاره آفریقا با وجود انتقادهای تند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از وی، بار دیگر از جنگ علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از نیویورک تایمز، لئو دیروز (پنجشنبه) در هواپیما در حال بازگشت به خانه، در گفتگو با خبرنگاران، بار دیگر از جنگ علیه ایران انتقاد کرد.

طبق گزارش ایرنا، رهبر کاتولیک‌های جهان از اینکه این درگیری باعث «مرگ بسیاری از بی‌گناهان» شده است، ابراز تاسف کرد.

او همچنین از سرعت پایین مذاکرات صلح ابراز ناامیدی کرد و گفت: ما نمی‌دانیم این روند به کجا می‌رود، (روندی) که این وضعیت آشفته را برای اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.

ویلیام تی. کاوانا، متخصص الهیات سیاسی در دانشگاه دی‌پال در شیکاگو، خاطرنشان کرد که لئو حتی پس از عقب‌نشینی از رویارویی مستقیم با ترامپ، همچنان به انتقاد از جنگ و اقتدارگرایی به طور گسترده ادامه داد.

کاوانا گفت: اما لحن صحبت‌هایش طوری بود که انگار نمی‌خواسته طوری به تصویر کشیده شود که انگار با دونالد ترامپ در حال دعوا و جدل است.

در الجزایر، لئو به کسانی که «در مناصب قدرت» هستند، گفت که باید «یک جامعه مدنی پویا، پرجنب‌وجوش و آزاد را ترویج دهند.»

در کامرون، پاپ با «پل بیا»، ۹۳ ساله، که بیش از چهار دهه بر این کشور حکومت کرده است، ملاقات کرد و نسبت به «عطش بت‌پرستانه برای سود» هشدار داد.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.