آمریکا از توقیف نفتکش حامل نفت ایران خبر داد.
به گزارش عصرایران، وزارت جنگ آمریکا گفت نیروی نظامی این کشور یک فروند نفتکش به نام Majestic X حامل نفت ایران را تحت کنترل گرفته و توقیف کرده اند.
وزارت جنگ آمریکا گفته است این کشتی توقیف شده تحت تحریم بوده و در آب های بین المللی توقیف شد.
به گفته وزارت جنگ آمریکا، توقیف این نفتکش دیروز چهارشنبه در اقیانوس هند انجام شد. این نفتکش تحت تحریم، حامل نفت ایران است.
آمریکا قبل از این هم کشتی تجاری توسکا متعلق به ایران را توقیف کرد.
آمریکا هم اکنون برنامه محاصره دریایی بنادر جنوب ایران را اجرا می کند. براساس این برنامه، کشتی های نظامی آمریکا در اقیانوس هند و دهانه دریای عمان مستقر هستند و کشتی هایی که به سمت بنادر ایران رفته اند یا برگشته اند را منع می کنند. برخی کشتی ها در مسیر بنادر ایران نیز توقیف شده اند.
ایران هم همچنان تنگه هرمز را بسته است و مانع از رفت و آمد کشتی ها در این آبراه می شود.