آکسیوس: ونس برای مذاکره با ایران عازم پاکستان می‌شود

خبرآنلاین سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 06:46
تارنمای آکسیوس بامداد سه‌شنبه به نقل از سه منبع آمریکایی گزارش داد که انتظار می‌رود جی‌دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا برای گفت‌وگو با ایران امروز عازم اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شود.

ب گزارش خبرآنلاین به نقل از آکسیوس، این سفر در حالی انجام می‌شود که آتش‌بس دوهفته‌ای میان ایران و آمریکا در حال پایان یافتن است. در شرایطی که حصول یک توافق تمام‌عیار در این مدت زمان کوتاه، دشوار است . و آمریکا می گوید که در صورتی که نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات مشاهده شود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آتش‌بس را تمدید می کند.

بنا به روایت ایرنا؛ به نوشته آکسیوس، آتش‌بس روز سه‌شنبه به پایان می‌رسد اما ترامپ آن را یک روز دیگر به آن اضافه کرده است. او روز دوشنبه گفت که ضرب‌الاجل آن عصر چهارشنبه است.

این گزارش افزود، کاخ سفید تمام روز دوشنبه را منتظر سیگنالی از سوی تهران درباره اعزام تیم مذاکراتی‌اش به اسلام‌آباد بود.

میانجیگران پاکستانی، مصری و ترکیه‌ای از ایرانی‌ها خواسته‌اند که در مذاکرات اسلام‌آباد شرکت کند.

دو منبع آگاه گفتند که ونس صبح سه‌شنبه به وقت محلی عازم اسلام‌آباد می‌شود. منبع سوم نیز اظهار کرد که ممکن است وی اواخر دوشنبه شب به وقت محلی راهی پاکستان شود.

استیو ویتکاف و جرد کوشنر فرستاده‌های ترامپ نیز ونس را در این سفر همراهی می‌کنند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.