رسانه عبری: آتش‌بس لبنان به مذاکرات ایران و آمریکا مرتبط است

افکار نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 12:05
تلویزیون اسرائیل اظهارات مقامات ایران درباره برقراری آتش‌بس در لبنان را تایید و اعتراف کرد که این آتش‌بس به مذاکرات تهران با واشنگتن مرتبط است.

 شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل خبر داد آنچه ایرانی‌ها می‌گویند که برقراری آتش‌بس در لبنان به مذاکرات این کشور با آمریکا مرتبط است، درست بوده و این توافق به تلاش‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر، و «ژوزف عون» رئیس جمهور لبنان ارتباطی ندارد. 

این رسانه عبری تاکید کرد ایرانی‌ها درست می‌گفتند که آتش‌بس در لبنان به مذاکراتشان با آمریکا مرتبط است. 

تلویزیون اسرائیل اعتراف کرد: در اسرائیل تلاش می‌کنند از این حقیقت تلخ عبور کنند و بگویند که برقراری آتش‌بس در لبنان به رایزنی‌های نتانیاهو و عون مربوط بوده است. 

اما پیش از این «اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که آتش‌بس لبنان بخشی از توافق آتش‌بس میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بوده است. 

بقایی همچنین اظهار کرد: ایران از همان ابتدا بر لزوم برقراری آتش‌بسی همزمان در کل منطقه از جمله لبنان تاکید داشت. 

روزنامه عبری «هاآرتص» نیز در این چارچوب نوشت: زنجیره اتفاقات قبل از مذاکرات شنبه گذشته ایران و آمریکا در پاکستان که تهران از طریق «محمد باقر قالیباف» رئیس پارلمان خود تهدید کرد در صورت‌عدم اعلام آتش‌بس در لبنان، در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد، در نهایت منجر به مداخله اسرائیل شد. 

با این حال و با وجود برقراری آتش‌بس در لبنان، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع گزارش داد که ارتش این رژیم حتی با وجود آتش‌بس، ۲۰ پایگاه نظامی در جنوب لبنان احداث خواهد کرد و عملیات‌های آن ادامه خواهند داشت.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.