سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه ایکس نوشت: اقدام آمریکا در ادامه محاصره تنگه هرمز، اقدامی مجرمانه و ناقض تفاهم آتشبس است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه ایکس نوشت: اقدام آمریکا در ادامه محاصره بنادر یا خط ساحلی ایران نهتنها نقض آتشبس با میانجیگری پاکستان است، بلکه عملی غیرقانونی و مجرمانه محسوب میشود. این اقدام، ناقض بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد است و طبق قطعنامه ۳۳۱۴ (۱۹۷۴) مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مصداق یک عمل تجاوزکارانه است.
این اقدام آمریکا که با نیت مجازات جمعی یک ملت طراحی شده است، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار میآید.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.