هشدار روسیه درباره افزایش حضور نظامی ناتو در قطب شمال

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 فروردین 1405 - 12:22
معاون وزیر خارجه روسیه درباره افزایش حضور نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در قطب شمال هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفت: ناتو نیروهای خود را در قطب شمال متمرکز کرده و رزمایش‌های خود را از جمله در نزدیکی قطب شمال و راه دریایی شمال افزایش داده است.

وی افزود: مسکو بارها از آنکارا خواسته است تا از کی‌یف تضمینی برای عدم حمله به زیرساخت‌های خطوط لوله گاز «ترکیش استریم» و «بلو استریم» بگیرد.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، حضور نظامی ناتو در قطب شمال افزایش یافته است.

واشنگتن خواهان اخراج چین و روسیه از قطب شمال و حضور انحصاری آمریکا و متحدانش در این منطقه ثروتمند از نظر عناصر نادر خاکی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.