شرکت ناتینگ (Nothing) بهتازگی اپلیکیشن جدیدی با نام «Nothing Warp» را منتشر کرده که هدف آن انتقال ساده فایل بین اندروید، ویندوز، مک و لینوکس است. اما این سرویس اکنون در کمتر از ۲۴ ساعت، از گوگلپلی حذف شده است!
Nothing Warp در ابتدا بهعنوان یک ابزار داخلی برای انتقال فایل در این شرکت استفاده میشد، اما بهتازگی بهصورت عمومی عرضه شد. کاربران میتوانستند از طریق این اپلیکیشن انواع فایلها، لینکها، متنها و تصاویر را بین دستگاههای مختلف جابهجا کنند.
نکته مهم این بود که برای استفاده روی دسکتاپ، نیاز به نصب یک افزونه در مرورگر کروم وجود داشت. همچنین کاربر باید در هر دو دستگاه با یک حساب گوگل وارد میشد تا ارتباط برقرار شود. پس از آن، ارسال فایل تنها با انتخاب گزینه Share در اندروید و انتخاب Warp امکانپذیر بود. در سمت مقابل نیز کاربر دسکتاپ با کلیک روی گزینه دریافت، فایل را دریافت میکرد.
یکی از نکات بحثبرانگیز این سرویس، استفاده از گوگلدرایو بهعنوان یک پل انتقالی موقت بود. در واقع فایل ابتدا در حساب گوگلدرایو کاربر آپلود میشد و سپس در دستگاه مقصد قابل دریافت بود. هرچند این فایلها پس از انتقال بهصورت خودکار حذف میشدند، اما همین ساختار باعث ایجاد نگرانیهایی درباره سرعت و حریمخصوصی شد.

اما با گذشت ۲۴ ساعت پس از انتشار، این اپلیکیشن از گوگل پلی حذف شد. بسیاری از کاربران در Reddit نیز اعلام کردهاند که این سرویس دیگر قابل دریافت نیست. گزارشها نشان میدهد افزونه کروم مرتبط با این سرویس نیز از Chrome Web Store حذف شده و حتی پست وبلاگی معرفی آن نیز دیگر در دسترس نیست. ناتینگ هنوز هیچ توضیح رسمی درباره این تصمیم ارائه نکرده است.
هرچند دلیل رسمی هنوز اعلام نشده، اما دو سناریو بیشتر از بقیه مطرح شدهاند. مورد اول وابستگی شدید سرویس به اینترنت و گوگلدرایو است که میتواند آن را در شرایط مختلف غیرکارآمد کند. مورد دوم نیز نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی است؛ بهویژه با توجه به سطح دسترسیهایی که افزونه مرورگر درخواست میکرد (مانند امکان مشاهده، ایجاد و حذف فایلها).