شکست محاصره؛ ابرنفتکش سنتکام را رسوا کرد

تابناک چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 11:46
طبق اعلام منابع ناوبری کشتی، ابرنفتکش تحریمی ایران با روشن بودن سامانه موقعیت‌یاب، وارد آب‌های ایران شد.

بر مبنای اطلاعات تانکرترکرز، یک فروند ابرنفتکش (VLCC) که در لیست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) قرار داشت، بدون هیچ پنهان‌کاری و در حالی که دستگاه موقعیت‌یاب (AIS) آن روشن بود، با عبور از دریای آزاد و همچنین  تنگه هرمز، وارد آب‌های ایران شد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ این ابرنفتکش که قادر به حمل ۲ میلیون بشکه نفت خام است، با روشن نگه داشتن سامانه موقعیت‌یاب، عملاً تحریم‌ها و تهدیدهای سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) را به چالش کشید و بدون کمترین مزاحمتی به مقصد رسید.

طبق ادعای محاصره دریایی توسط آمریکا، هیچ‌کشتی حق ندارد از آب‌های آزاد به سمت خط ساحلی ایران حرکت کرده و در آب‌ها و بنادر ایرانی پهلو بگیرد.

کارشناسان معتقدند این حرکت هوشمندانه، پیام روشنی به واشنگتن فرستاد که تنگه هرمز تحت هیچ شرایطی برای کشتی‌های مرتبط با ایران ناامن نیست، حتی اگر آمریکا آنها را تحریم کرده باشد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.