کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت سعودی به چین

مشرق نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
شبکه «بلومبرگ» روز دوشنبه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد در ماه آینده میلادی، صادرات نفت خام به چین را نصف کند.

به گزارش مشرق؛ همزمان با تهدید آمریکا به محاصره بنادر ایران و متوقف ماندن عبور و مرور از تنگه هرمز، صادرات نفت خام عربستان سعودی به چین نیز کاهش می‌یابد.

شبکه «بلومبرگ» روز دوشنبه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد در ماه آینده میلادی، صادرات نفت خام به چین را نصف کند.

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داد: «فروش نفت عربستان سعودی به چین، به عنوان بزرگترین واردکننده نفت، ماه آینده به نصف کاهش خواهد یافت، زیرا جنگ در خاورمیانه باعث تغییرات قابل توجه در جریان صادرات و افزایش قیمت‌ها می‌شود».

در این گزارش آمده است که بزرگترین صادرکننده نفت جهان قصد دارد در ماه می حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت به مشتریان خود در چین صادر کند؛ در حالی که این رقم در ماه آوریل نزدیک به ۴۰ میلیون بشکه بود.

بلومبرگ پیش از این در ماه آوریل گزارش داده بود که شرکت دولتی نفت و گاز عربستان سعودی «آرامکو»، به دلیل جنگ تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی در ماه می به بالاترین حد رسانده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.