
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «علامه شبیر حسن میثمی»، دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان، با اشاره به روند مذاکرات تهران - واشنگتن در اسلامآباد اظهار داشت: بصیرت رهبری جمهوری اسلامی ایران و عظمت ملت آن، پس از میدان جنگ، در جریان مذاکرات به خوبی نمایان شد.
وی تصریح کرد: ایران در این گفتوگوها با تکیه بر ثبات، قدرت و انسجام داخلی، توانست از حقوق ملی خود به صورت قاطع دفاع کند.
دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان با اشاره به فضای مذاکرات افزود: روند مذاکرات نشان داد ایران در کنار اقتدار، با رویکردی منطقی و سازنده در گفتوگوها شرکت کرد و در عین حال به هیچ عنوان در مقابل استکبار سر تسلیم فرود نخواهد آورد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که مذاکرات میان ایران و ایالات متحده در اسلامآباد با میانجیگری پاکستان برگزار شد؛ مذاکراتی که با وجود برگزاری در سطحی مهم، در نهایت بدون دستیابی به توافق نهایی پایان یافت، اما همچنان به عنوان بخشی از یک روند دیپلماتیک در حال پیگیری است.