دولت استرالیا اعلام کرد: این کشور قصدی برای پیوستن به طرح دولت ترامپ درخصوص محاصره دریایی تنگه هرمز ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نخستوزیر استرالیا اعلام کرد: در حال حاضر برنامهای برای اعزام نیروی دریایی یا مشارکت فعال در طرح دولت ترامپ درخصوص محاصره دریایی تنگه هرمز ندارد. آنتونی آلبانیز تأکید کرد: اولویت اصلی دولت او در حال حاضر مدیریت پیامدهای اقتصادی این تنشها، بهویژه کنترل قیمت سوخت و امنیت زنجیره تأمین کالا در داخل استرالیا است.
وزیر منابع استرالیا نیز در مصاحبهای گفت که محاصره تنگه هرمز توسط آمریکا، در زمانی که به شدت به کاهش تنش نیاز است، چالشی را برای تجارت بینالمللی ایجاد کرده است. مادلین کینگ افزود: این وضعیت بسیار دشواری را برای تجارت جهانی ایجاد میکند. واقعاً بهترین کاری که استرالیا میتواند انجام دهد این است که هر دو طرف را تشویق کند که به میز مذاکره برگردند.
پیش از این انگلیس نیز اعلام کرده قصدی برای مشارکت در برنامه آمریکا برای محاصره تنگه هرمز ندارد. لندن تأکید کرد در عملیات محاصرهای که واشنگتن دنبال میکند شرکت نخواهد کرد.
این موضع در حالی اعلام شده که آمریکا از برخی کشورها خواسته بود در طرح خود در تنگه هرمز مشارکت کنند.دونالد ترامپ رئیس دولت تروریست آمریکا که نتوانست آنچه را در صحنه میدانی و نظامی در برابر ایران به دست آورد، در صحنه مذاکرات کسب کند، این بار زبان به تهدید گشود و مدعی شد که محاصره ایران به زودی آغاز خواهد شد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.