استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو و کارشناس امور امنیتی «رابرت اِی پِیپ»، زیادهخواهی آمریکا در قبال ایران را دلیل شکست مذاکرات پاکستان خواند.
این چهره شناخته شده آمریکایی در صفحه ایکس (توئیتر سابق) به سراغ دلیل ناکامی مذاکرات پاکستان رفت و خواسته غیرمنطقی واشنگتن از تهران درباره ذخایر اورانیوم را دلیل اصلی شکست این گفتوگوها دانست.نمایندگان ارشد اعزامی ایران به اسلام آباد با علم به عهدشکنیهای مکرر آمریکا حین مذاکرات قبلی، در مذاکرات غیرمستقیم به میانجیگری پاکستان حضور یافتند اما زیادهخواهی طرف آمریکایی در اسلام آباد هم ادامه داشت. رابرت اِی پِیپ درباره شکست مذاکرات، آمریکا را مقصر خواند.
اظهارنظر جدید استاد دانشگاه شیکاگو در حالی مطرح شده که پیشتر با اشاره به تحولات جنگ تحمیلی آمریکا و اسرائیل گفته بود که ایران تبدیل به چهارمین کانون قدرت جهانی شده است. پیپ همچنین گفته بود که ایران، «بزرگترین شکست آمریکا پس از جنگ ویتنام» را رقم زد.او حالا در ایکس نوشت: «ایالات متحده از ایران خواست که تمام اورانیوم غنیشده خود را تحویل دهد، همان درخواستی که قبل از جنگ نیز مطرح بود. چرا یک ایران قویتر باید اکنون این را بپذیرد؟ شواهد محکمی وجود دارد که نشان میدهد ایالات متحده در دام تشدید تنش گرفتار شده است.»
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.