دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در اطلاعیه خود اعلام کرد که مذاکرات میان هیات های ایران و آمریکا از ۲۱ فروردین در اسلام آباد آغاز می شود.
خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که آمریکا از زمان آغاز جنگ ایران، در مجموع ۲۴ فروند پهپاد MQ-۹ ریپر را از دست داده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از اسپوتنیک، از این تعداد، ۸ پهپاد از اول آوریل (۱۲ فروردین) ساقط شدهاند که ارزش هر یک از آنها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد میشود.
در مجموع، این امر نشاندهنده زیانی نزدیک به ۷۲۰ میلیون دلار در بخش پهپادها از زمان آغاز جنگ است.
ایران و آمریکا در ساعات اولیه روز چهارشنبه ۱۹ فروردین پس از ۴۰ روز جنگ با میانجیگری پاکستان بر سر یک آتش بس دو هفتهای و از سرگیری مذاکرات بر اساس پیشنهاد ۱۰ بندی ایران موافقت کردند.
توافق بر سر این آتش بس از سوی رییس جمهور آمریکا و شورای عالی امنیت ملی ایران مورد تایید قرار گرفت.
این آتشبس در همه مناطق، از جمله لبنان و سایر نقاط از ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه ۸ آوریل ۲۰۲۶ به وقت رسمی ایران و ساعت ۸:۰۰ شب سهشنبه ۷ آوریل به وقت شرق آمریکا اجرایی شد. اگرچه رژیم صهیونیستی با نقض این آتشبس در حال بمباران شدید لبنان است.
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در اطلاعیه خود اعلام کرد که مذاکرات میان هیات های ایران و آمریکا از ۲۱ فروردین در اسلام آباد آغاز می شود.
ایران دو هفته برای این مذاکرات زمان اختصاص داده است و در عین حال این زمان با توافق طرفین قابل تمدید است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.