ضرر غول انرژی آمریکا در پی بسته شدن تنگه هرمز

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 03:47
غول نفتی آمریکایی، اکسون موبیل باوجود افزایش درآمد نفت و گاز ناشی از افزایش قیمت نفت در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، از کاهش سود خود در سه‌ماهه اول خبر داد.

 اکسون موبیل امروز اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول ممکن است نسبت به سه ماهه قبل کاهش یابد و انتظار می‌رود ضرر چند میلیارد دلاری مربوط به پوشش ریسک مالی باشد که از افزایش قیمت نفت و گاز ناشی از جنگ ایران بیشتر است.اکسون در یک اظهارنامه نظارتی اعلام کرد که درآمد این شرکت در بخش بالادستی می‌تواند در مقایسه با سه ماهه چهارم حدود ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یابد که این افزایش به دلیل افزایش قیمت نفت است که پس از شروع جنگ در ۲۸ فوریه تا ۶۵ درصد افزایش یافت.

با این حال، به دلیل اثرات به اصطلاح زمان‌بندی مرتبط با قراردادهای مشتقات و محموله‌هایی که به دلیل جنگ تحویل داده نشده‌اند، درآمد پایین‌دستی می‌تواند حدود ۵.۳ میلیارد دلار تحت تأثیر منفی قرار گیرد.تحلیلگر آر بی سی کپیتال مارکتز، بیراج بورخاتاریا، در یادداشتی تحقیقاتی نوشت: «واضح است که این یک گزارش سود آشفته است و چندین عامل اختصاصی شرکت اکسون که به رویدادهای جاری در خاورمیانه مرتبط هستند، روی درآمدها تأثیر گذاشته‌اند.»اکسون موبیل، مانند سایر شرکت‌های نفتی، فروش نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی را با استفاده از مشتقات مالی پوشش می‌دهد تا ریسک تغییرات قیمت را در طول مدت زمان ارسال محموله‌ها به مشتریان که ممکن است هفته‌ها بین آمریکا و آسیا طول بکشد، کاهش دهد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.