کاخ سفید: لبنان بخشی از آتش بس نیست

عصر ایران چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 19:15
کارولین لیویت، سخنگوی کاخ سفید، به باراک راوید خبرنگار آکسیوس گفت که لبنان بخشی از توافق آتش‌بس با ایران نیست.
 کاخ سفید با اظهارات وقیحانه ای که نشان از نقض آشکار آتش بس است، گفت که لبنان بخشی از توافق آتش بس با ایران نیست.
 
به گزارش ایرنا، کارولین لیویت، سخنگوی کاخ سفید، به باراک راوید خبرنگار آکسیوس گفت که لبنان بخشی از توافق آتش‌بس با ایران نیست.
 
شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در بیانیه ای علاوه بر اشاره به تعهد آمریکا به عدم تجاوز، استمرار کنترل ایران بر تنگه هرمز، پذیرش غنی سازی، رفع همه تحریم های اولیه و ثانویه، خاتمه تمامی قطعنامه های شورای امنیت و شورای حکام، پرداخت خسارت ایران، خروج نیروهای رزمی آمریکا از منطقه بر توقف جنگ در همه جبهه ها از جمله علیه مقاومت اسلامی قهرمان لبنان تاکید کرد.
 
در این بیانیه آمده است: ایران اسلامی به همراه مجاهدان دلیر مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی در ۴۰ روز گذشته ضرباتی به دشمن وارد کرده است که حافظه تاریخی جهانیان هرگز آن را از یاد نخواهد برد.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی ( ۷ آوریل ۲۰۲۶ برابر با ۱۸ فروردین ۱۴۰۵) در بیانیه‌ای در شبکه «تروث سوشال» پس از ۴۰ روز جنگ علیه ایران عقب‌نشینی کرد.
 
ترامپ با پذیرش طرح ۱۰ ماده‌ای ایران افزود: «ما یک پیشنهاد ۱۰ ماده‌ای از ایران دریافت کردیم و معتقدیم که این یک مبنای عملی برای مذاکره است. تقریبا تمام نکات مختلف اختلاف گذشته بین آمریکا و ایران مورد توافق قرار گرفته است، اما یک دوره دو هفته‌ای امکان نهایی شدن و به سرانجام رساندن توافق را فراهم می‌کند.»
 
با وجود پذیرش شروط 10 بندی ایران، اظهارات سخنگوی کاخ سفید نشان از نقض تعهد و توافق از سوی آمریکا دارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.