گفت‌وگوی اردوغان و ترامپ درباره آتش‌بس دو هفته‌ای

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 18:58
دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه از تماس تلفنی میان روسای جمهور ترکیه و آمریکا خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه عصر چهارشنبه اعلام کرد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره آتش‌بس جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و رایزنی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اردوغان با ابراز رضایت از آتش‌بس، وقفه دو هفته‌ای پس از ۴۰ روز دشوار را «فرصتی حیاتی» توصیف کرد که باید عاقلانه برای تضمین یک توافق صلح پایدار و جلوگیری از هرگونه تلاش برای منحرف کردن روند، مورد استفاده قرار گیرد.

او همچنین تاکید کرد که ترکیه به حمایت خود از ابتکارات دیپلماتیک ادامه داده و آن را گسترش خواهد داد و با پاکستان و سایر کشورهای دوست برای کمک به پیشبرد یک راه‌حل پایدار همکاری نزدیکی خواهد داشت.

دونالد ترامپ بامداد 19 فروردین از لفاظی و تهدیدهای خود علیه ایران عقب‌نشینی و یک آتش‌بس دو هفته‌ای را اعلام کرد.

در همین راستا، شورای عالی امنیت ملی کشور در بیانیه ای اعلام کرد: «دشمن در جنگ ناجوانمردانه، غیرقانونی و جنایتکارانه خود علیه ملت ایران دچار شکستی غیرقابل انکار شده و آمریکای جنایتکار مجبور به پذیرش طرح ۱۰ ماده‌ای ایران شد.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.