استارمر پس از آتش‌بس برای مذاکرات سطح بالا به خلیج فارس سفر خواهد کرد

مشرق نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 15:40
نخست وزیر انگلیس به دنبال اعلام آتش بس بین ایران و آمریکا قصد دارد به خلیج فارس سفر کند.

به گزارش مشرق، دفتر کی یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که وی برای انجام مذاکرات سطح بالا به منطقه خلیج فارس سفر خواهد کرد. هدف این سفر، تضمین ادامه باز بودن تنگه هرمز، پس از توافق آتش‌بس آمریکا و ایران است.

به نوشته روزنامه کویت تایمز، استار مر در بیانیه‌ای از آتش‌بس حاصل‌شده استقبال کرد و آن را «لحظه‌ای از آرامش برای منطقه و جهان» پس از هفته‌ها تنش فزاینده که عرضه انرژی جهانی و مسیرهای تجاری را تهدید می‌کرد، توصیف کرد.

او بر اهمیت هماهنگی دیپلماتیک پایدار تأکید کرد و گفت: باید همه توان خود را در همکاری با شرکایمان به کار بگیریم تا از آتش‌بس حمایت و آن را حفظ کنیم، آن را به یک توافق دائمی تبدیل کنیم، و تنگه هرمز را بازگشایی نماییم.

به گفته دولت انگلیس، این سفر بر پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک با شرکای عرب خلیج فارس برای تقویت آتش‌بس و جلوگیری از تشدید بیشتر و هم‌زمان با تلاش برای دستیابی به راه حلی بلندمدت برای مناقشه متمرکز خواهد بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.